לוח עסקים ברטרים יזמות השקעות דרושים ופורום לוח עסקים ברטרים יזמות השקעות דרושים ופורום
הטבות לתושבי הדרום | עסקים למכירה | ציוד למכירה | מחפש שותף | מחפש להשקיע | מחפש משקיע | סטוקים | לוח דרושים | אינדקס עסקים

הדרכות הטמעת פריוריטי

- 28-04-2011


חשיבות הדרכות עובדים כחלק מתהליך הטמעת פריוריטי

 

כאשר מבצעים מעבר ממערכת ניהול רגילה למערכת ניהול חוצת ארגון כגון מערכת פריוריטי, ניתן לומר כי הארגון כולו עובר שינוי ורוויזיה בהתאם. שינויים תהליכיים ומבניים הם חלק בלתי נפרד, ועמם מגיע גם הנושא הרגיש של סיוע לעובדי הארגון להתמודד עם המעבר בצורה הטובה ביותר שיש. הדרכות והכנת העובדים , מסיבה זו, הינן חלק אינטגראלי וחיוני בתהליך הטמעת פריוריטי. במאמר זה נציג את נקודת המבט של העובדים בארגון הניצבים מול שינוי בתהליכי העבודה והשגרה להם התרגלו – וכיצד ניתן לסייע להקל על המעבר.

 
הטמעת פריוריטי

הכנה מקדימה כמעודדת רגשות חיוביים לגבי התהליך

מלמידת הנושא של הטמעת מערכת חדשה בארגונים מסוגים שונים וגדלים שונים, ניתן להסיק כי להכנה מקדימה יש יד בהנעת השינוי המחשבתי החיובי אצל העובדים ולכן קל להם יותר לקבל את השינוי המתקרב ובשעת האפס של המעבר עצמו הם מונעים בצורה טובה יותר לצלוח את המעבר. לכן, באם מתעתד הארגון להחליף את מערכת הניהול הרגילה למערכת חוצת ארגון יש להבין את המשמעות מבחינת הסתגלות העובדים לשינוי החדש, ולהכינם בהתאם. מומלץ לשמור על שקיפות מלאה בתהליך הטמעת פריוריטי החל משלב התכנון המקדים – לעדכן את העובדים על המערכת החדשה, להסביר את המניעים שהביאו את הצורך להחלפתה (ייעול העבודה, בקרה איכותית יותר על משאבי הארגון וניצולם ועוד).

 

שיתוף העובדים בתהליך האיפיון של הטמעת פריוריטי

בארגונים רבים ההנהלה אינה משתפת את העובדים בתהליך בו נקבע האיפיון של המערכת וכתוצאה מכך שמשתמשי הקצה עצמם אינם חלק מהתהליך נושאים חיוניים לעבודה עשויים להיאבד או להישכח. על כן, יש לשתף את העובדים עד כמה שניתן בתהליך האיפיון של המערכת, להיות קשובים לרצונותיהם ולהשגותיהם. יש לזכור כי מי שמשתמש במערכת על בסיס יומיומי הוא זה שידע בצורה הטובה ביותר גם מה כדאי להעביר למערכת החדשה ומה כדאי לייעל או לבטל. הבנה זו הופכת את הטמעת פריוריטי בארגון ליעילה הרבה יותר ואת העובדים למוכנים ברמה גבוהה מאוד לקראתה.

 

הדרכות לעובדים

בין אם הארגון פועל בהתאם לתקן ISO או לא, ביצוע הדרכות לעובדים על מערכת חדשה הוא בגדר חובה שאין לדלג עליה. במיוחד במעבר ממערכת מיושנת למערכת חדשה כגון מערכת פריוריטי (אך לא רק), אין לקחת כמובן מאליו את הסתגלות העובדים לשינוי, ומאחר והאינטרס של ההנהלה הוא ליצור מעבר חלק ככל האפשר בין המערכות, כדאי מאוד ללוות את התהליך בהדרכות מפורטות לעובדים. את ההדרכות מומלץ לחלק על פי המודולים של המערכת, ולהדריך כל מי שיש לו נגיעה ישירה או עקפה למודול זה. הטמעת פריוריטי בארגון באמצעות הדרכות היא אחד השלבים האחרונים לפני ההרצה הסופית והתחלת העבודה במערכת, ומסייעת לעובדים לאתר ולהתריע מראש על באגים, בעיות או נקודות לשיפור בכדי להקל על העבודה העתידית.